mer om konflikten

november 3, 2007 at 8:05 e m (Uncategorized)

Det verkar som om The Brussels Journal (TBJ) och LGF har tagit ställning mot varandra, inte överaskande. Bland annat så är TBJ relativt positiv till Vlaams Belang, om jag minns rätt, vilket LGF inte är. Hur man ska utvärdera VB och SD är stora stridsfrågor i konflikten, även om det senaste slaget har gällt mindre saker. Som huruvida Charles Johnsons (LGF) kritik av kommentatorer på TBJ ska tolkas som kritik mot bloggen som helhet (vilket TBJs redaktör tolkar det som), eller ej.

Här strök jag några egna kommentarer eftersom en mer noggrann läsning gav vid handen en situation mer komplex än den först verkade. Här är iaf ett par länkar: lgf1, lgf2, tbj1, tbj2.

The Brussels Journal har aldrig varit ett ställe som jag haft en stående länk till. Medan en del inlägg där är bra, så står jag bland annat inte ut med det återkommande förespråkandet av religion (kristendom) som förekommer där. Kristendom är enligt Paul Belien, sidans redaktör, Europas enda räddning. Vilket inte är min uppfattning (vilket är något som är värt att återkomma till i senare blogginlägg).

